Primera setmana de Novembre


La classe començà un 7 de Novembre, va ser la primera classe del mes. En aquesta es tractactà principalment el tema que unx alumnx vol presentar a classe. Aquesta setmana va ser Alba qui va presentar un tema molt vigent al dia dia de les dones, l'assetjament sexual i la discriminació. Com a dona que sóc puc dir, decgraciadament, que això no esta erradicat totalment de la societat i encara ens costarà prou temps que s'aconseguisca erradicar, però l'escola pot o millor dit ha de tindre un paper fonamental en aquest tema ja que podrà fer entendre als alumnes que no és una cosa normal el que molt homes o fins i tot dones fan "sense" adonar-se'n. Alba comentà que coma a camarera moltes vegades li han fet comentaris discriminatoris relacionades amb les habilitats físiques. Aquestes persones, les que fan el comentari, tal vegada no hagen rebut una educació igualitaria o l'escola no ha fet la funció que realmet hauria d'haver fet. Com a futures mestres són petits detalls que hem de tindre en compter a l'hora de estar en classe.


Tot seguit d'aquesta breu exposició Carles ens indicà que ens agruparem en grups de 8 persones aproximadament per agrupar tota l'informació que puguerem i fer una "redacció" sobre Freinet per posar-la en comú amb la resta de tota la classe.
De Freinet podem dir que va ser un pedagog francés que influí molt en l'educació i pedagogía moderna fent-la més innovadora ja que apostava per una educació que es basara en l'experiencia de l'alumnat a classe. Ademés creia que no s'havia d'excloure als xiquets del món adult, fent-los participar en ella formulant i expressant les seues experiències. En aquest mètode Freinet creia que els xiquets havien de partir per organitzar-se tant el treball com la classe segons els seus interessos i així podrien aprendre molt més. Actualment és el que s'anomena treball per projectes, que no moltes escoles porten a terme ja que no entra en el currículum tradicional que mana educació. Aixì però les escoles que han decidit adaptar-se a aquestos mètodes veuen un gran avanç en els xiquets, partint d'unes poques idees i algunes errònies, investiguen allò que els interessa i ho fan molt bé, per tal d'enterar-se del que realment volen. Ademés aprenen a treballar amb la cooperació d'un grup.
Crec que Carles ens va proposar Freinet perque aquesta setmana ha fet 51 anys de la mort d'aquest pedagog tan important en el món de l'escola i l'ensenyament.



El dia 9, la segona classe de la primera setmana de Novembre, va començar amb una breu introducció de Rita que ens comentà una altra experiència que va tindre a eixir de casa relacionada amb la violència i com han d'intervindre els mestres. S'ha fet una petita reflexió si els mestres haurien o no d'intervindre en cas de que un alumnx tinga un problema fora de  l'escola, crec que com s'ha parlat altres vegades a classe, l'assumpte no s'aparta de l'àmbit escolar sinó que s'intodueix ja que com deiem l'escola forma part de la vida i no es pot excloure tot el que envolta l'escola, ademés, no es podrà ocultar una cosa com aquestes ja que afectarà al xiquet en el rendiment escolar, el/la mestrx d'ha de donar compter d'aquest petits matissos per al bon funcionament de la classe i el bon rendiment d'ella junta a tot el seu alumnat.

Seguidament, Carles ens ha posat un vídeo-documental que parlava sobre una classe del Japó. El tutor feia unes classes no massa usuals a les que estem acostumades, i esque ell utilitzava molt l'escriptura de cartes per a: fer exposicions a classe davant de tots, expressar sentiments, millorar la caligrafia, saber parlar bé i també buscava l'empatia del reste de la classe amb aquestes cartes que havien escrit cada ú dels infants. A classe es plantejen molts problemes, però el que més es pot veure per damunt de tots és la mort. A classe es parla sobre ella i fa que alguns xiquets es decidisquen a parlar davant de tota la classe per exprssar el que senten al haver perdut a una persona a la qual estimaven, això crea empatia i un gran vincle de complicitat entre tots els aulumnes.
El mestre el que preten aconseguir és l'empatia i la comlicitat amb tots es que formen la classe i que es respecten entre ells.
Deixe el link del vídeo per a que li feu una ullada 👇👇👇



El vídeo ens ha fet reflexionar del poder dels nens, i es que ells també són capaços de fer unes magnífiques reflexions que no molts dels adults podrien arribar a fer.






Comentarios

Entradas populares de este blog

Els col·legis del futur.

Semana del 25 al 29.